4261641 پرتال پژوهشکده فنی و تخصصی علم و صنعت

پرتال پژوهشکده فنی و تخصصی علم و صنعت

نرم افزار مدیریت یکپارچه فرآیند پژوهشکده

درخواست برگزاری دوره
در صورتی که مایل به برگزاری دوره سمینار آموزشی مدیریت و توسعه سازمانها در زمان و مکان مورد نظر خود هستید، جهت ارسال درخواست ابتدا وارد پرتال شوید.
مشخصات دوره سمینار آموزشی مدیریت و توسعه سازمانها
نوع دوره : تخصصی
ماهیت دوره : سمینارهای تخصصی
سطح دوره : پیشرفته
مدت : 16 ساعت

سرفصل

  • رهبری شبکه ای: نوآوری و موفقیت 1) مدیریت دوگانه نقش های رهبری برای افزایش بازده و ایجاد ارزش 2) طراحی تیم با عملکرد بالا برای اجرا و تجاری سازی ایده های جدید 3) خلاقیت نوآورانه جهت فروش محصولات 4) اعمال نفوذ "وضعیت" برای مزیت رقابتی فردی و سازمانی بازاریابی استراتژیک 1) توسعه موقعیت بازار و کنترل سهم بازار رقبا 2) استراتژی بازاریابی 3) مبارزه با مقاومت سازمانی، تولید و نگهداری علامت های تجاری قوی حسابداری مالی و تجزیه و تحلیل گزارشات مالی 1) تجزیه و تحلیل صورتهای مالی ، پیش بینی، و مدیریت سرمایه در گردش 2) شناخت درآمد، رویه های حسابداری، اقلام تعهدی، و جریان های نقدی 3) خارج از ترازنامه (مالی، دارایی، و بدهی) 4) خالص ارزش فعلی و تجزیه و تحلیل جریان نقدی تنزیل شده استراتژی رقابتی 1) اقتصاد صنعت و سودآوری، نظریه بازی، و تجزیه و تحلیل رقیب 2) عوامل موثر بر استراتژی شرکت و سودآوری 3) شرکت و صنعت پویا مدیریت مالی 1) سرمایه گذاری و تصمیم گیری تامین مالی در راستای امور مالی و استراتژی شرکت 2) بازار سرمایه و مدیریت شرکت 3) ارزشگذاری 4) ریسک و بازده و هزینه سرمایه ای مذاکرات شرکت 1) شناسایی منابع نفوذ رسمی و غیر رسمی در سازمان های پیچیده 2) اعمال نفوذ به نفع خود در مذاکرات 3) بررسی جنبه های شناختی مذاکرات، و همچنین بکارگیری ادبیات رایج و سبک های مذاکره شخصی 4) تمرین مذاکرات با استفاده از مذاکرات شبیه سازی شده، زیرا انجام توافق فقط در یک تماس خواهد بود 5) ایجاد ارزش در مذاکرات با شناسایی معاملات سودمند از جمله تفاوت در اولویتها، خطر یا زمان ترجیحات، و پیش بینی

اهداف

مدیریت علاوه بر داشتن دانش تخصصی از حوزه های مختلف سازمان، از نحوه بکارگیری گزارشات تخصصی حوزه ها در تصمیم گیری نیز آگاه باشد تا بتواند با تکیه بر آنها استراتژی مناسب و به موقعی برای سازمان در نظر بگیرد. مثلا اگر مدیری از گزارشات تحلیلی امور مالی در خصوص ارتباط بین قیمت تمام شده با ساعات کارکرد، مواد اولیه و ... آگاه نباشد و امور مالی سازمان نیز ضعیف باشد ( به دلیل دانش ضعیت در رشته حسابداری و مدیریت) چطور مدیریت می تواند اولاً از امور مالی گزارشات تخصصی دریافت کند و دوماً اگر امور مالی گزارش داد چطور مدیریت تشخیص دهد که گزارشات مهم و تخصصی هستند و ثانیاً مثلاً برای کاهش بهای تمام شده و شناسایی فرصت ها و شرایط اقتصادی مدیریت چطور می تواند بدون این گزارشات تخصصی، برنامه ریزی مناسب و استراتژی دقیقی داشته باشد، اینجاست که مدیریت مجبور است که سازمان را به سبک سنتی و با قضاوت شخصی و استدلال های خود و تحلیل های غیر علمی پیش ببرد که نتیجه آن رکود برای سازمان، از دست دادن منابع و کاهش سهم بازار، کاهش بازده دارایی ها و منابع سازمانی، عدم رقابت با سازمان های خارجی و ... و در نهایت مرگ سازمان می شود که می توان نمونه های زیادی در سازمان های داخلی یافت. این سمینار به منظور ارائه مهارتها و دانش تخصصی به مدیران، کارشناسان و سایر دانش پژوهان و فراگیران طراحی شده است و هدف از آن ارائه اصول و دانش یکپارچه جهت راهنمایی مؤثر در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های مدیریت برای توسعه سازمان ها می باشد.